Terug Lees dit artikel

Magazine Lekker Proeven voor Wessanen

Acht biologische merken in één magazine


Voor acht merken van Wessanen heeft Caplan een magazine gemaakt om de merken te presenteren en de consumenten te inspireren, te verrassen en te verleiden om deze producten te proeven. Door middel van tips en kortingen.


Het blad is in eerste instantie verspreid onder het Ekoplazapubliek via het magzazine Lekker Weten. Dit betekent dat de look&feel en de boodschap aansluiten bij deze doelgroep. Het doel van het magazine is om de merken en hun achtergrond toe te lichten en een call to action.
De doelgroep bestaat uit vrouwen (20-40 en ouder) die bewust bezig zijn met gezonde voeding(trends) en graag geïnspireerd willen worden. Zij lezen blogs, kiezen voor biologisch en willen graag tips om lekker en gezond te eten en te leven.


Uitgangspunten

Het blad was bedoeld als inspiratiemagazine dat bewaard zou worden. Niet zozeer de boodschap van de merken stond centraal in de aanpak, maar de toegevoegde waarde voor de lezer. Het centrale thema: Proef hoe lekker een gezonde, bewuste keuze kan zijn! Om dit te bereiken, haakten we aan bij de foodtrends van dat moment (2017):
• clockless eating (ontbijt, smoothies)
• alles in een bowl (all day eating from a bowl)
• geweten en eten (waar komt het vandaan, wat doet het met mij en de wereld)
• eten verbindt (samensmelten van culturen, begrip voor de ander)
• proteïneflip (van dierlijke naar plantaardige eiwitten)
• portability (alles on the move)
• meer nadruk op groenten (als hoofdgerecht en andere momenten van de dag)